مقالات

طرز تهیه خشک کردن میوه | خشک کردن میوه در خانه

خشک کردن میوه

هر انسانی برای حفظ سلامتی خود باید روزانه 2 تا 3 واحد مصرف میوه داشته باشد. بدن انسان به انواع ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد که از راه مصرف میوه تامین می شود. مصرف میوه در بعضی خانواده ها خیلی کم است که دلایل مختلفی می تواند برای مصرف نکردن وجود داشته باشد. یکی از این دلیل ها ذائقه انسان ها می باشد که باهم کاملا متفاوت است.

بعضی انسان ها با میوه میانه خوبی ندارند، برای این دسته از آدم ها می توان میوه خشک را پیشنهاد کرد. طعم آن از میوه تازه بهتر است و مغذی تر بنظر می رسد. شما برای تهیه میوه خشک نیاز نیست هزینه زیادی کنید و آن را از بیرون تهیه کنید بلکه می توانید آن را در خانه آماده کنید. در ادامه شما را با طرز تهیه خشک کردن میوه در خانه به 3 روش مختلف، آشنا می کنیم.

میوه خشک یک میان وعده عالی

بهار و تابستان میوه های شیرین و آبداری دارد و طرفداران زیادی هم به خود جذب کرده است. استقاده از این میوه ها در فصل پاییز و زمستان کار ناممکنی می باشد. اما با چندین روش می توان این میوه های شیرین و آبدار را برای فصل پاییز و زمستان داشت. یکی از این روش ها خشک کردن میوه است. روش های دیگه ای هم وجود دارد که به کنسرو کردن، منجمد یا میوه ی خشک می توان اشاره کرد. با خشک کردن میوه می توان یک آبنبات طبیعی هم داشت، یک میان وعده فوق العاده عالی است. برای اینکه از آن بهتر استفاده کنیم بهتر است میوه خشک را در آجیل مخلوط کنیم تا طعمی متفاوت داشته باشیم. سایت آجیل یاب این محصول را با کیفیت عالی و قیمت مناسب عرضه می کند شما می توانید این محصول را از همین سایت تهیه کنید.

اهمیت استفاده پسته در روز و مصرف روزانه آن چیست
ادامه مطلب

خشک کردن میوه

تهیه میوه خشک در فر

اگر می خواهید از فر برای خشک کردن استفاده کنید ابتدا باید فر، کاغذ مومی یا لاینرهای سیلیکونی و سینی فر یا توری های گرد مخصوص پیتزا داشته باشید. ابتدا میوه ها باید در دمای پایین قرار بگیرند تا آب آن ها بخار شود. این کار یک مزیت خوبی که دارد این است که باعث متوقف شدن رشد باکتری می شود. مراحل انجام این کار به این صورت است که در ادامه شرح می دهیم.

میوه دلخواه خود را انتخاب کنید

میوه باید کاملا رسیده باشد. قسمت خرابی نداشته باشد، دانه یا هسته میوه باید جدا شود. میوه باید برش های یکسانی داشته باشد تا از نظر ظاهری مجلسی تر به نظر برسد.

 پوست میوه را بگیرید

کندن پوست میوه کاملا اختیاری است ولی بهتر است میوه هایی مانند هلو، شلیل و سیب پوست شان گرفته شود. در پایین هر قطعه از میوه علامت X بذارید. آن ها را به مدت 30 ثانیه در آب جوش بریزید و سپس به ظرف آب یخ منتقل کنید تا پوست آن ها براحتی کنده شود.

برای داشتن ظاهری زیبا آنها را بخیسانید

اگر می خواهید میوه ها ظاهری زیبا داشته باشند و تغییر رنگ‌شان کم باشد باید آنها را در آب‌لیمو و آب بخیسانید. میوه‌ها را ۱۰ دقیقه درون این مخلوط قرار دهید، سپس در آبکش قرار دهید و با یک حوله‌ی بدون پرز آن ها را به آرامی خشک کنید.

قرار دادن میوه در فر

دمای مورد نیاز هر میوه ای با میوه دیگر متفاوت است مثلا برای سیب یا هلو از درجه پایین استفاده می شود اما توت فرنگی یا توت دمای بالایی را نیاز دارد. دمای مورد نیاز برای گرم شدن فر 54 تا 71 است.

خواص و فواید مصرف آجیل و خشکبار چیست
ادامه مطلب

کاغذ مومی  را روی سینی فر قرار دهید. تکه‌های میوه را روی کاغذ قرار دهید ولی با فاصله تا بهتر خشک شوند. برای جلوگیری از جمع شدن یا لوله شدن میوه ها در زمان خشک شدن، بهتر است از یک توری گرد مخصوص پیتزا یا یک لاینر سیلیکونی استفاده کنید. دقت داشته باشید برای بهتر خشک کردن میوه در فر هر دو ساعت یک‌بار، سینی را بچرخانید.

خشک کردن میوه در فضای باز

  • انتخاب یک روز گرم
  • چیدن میوه روی سینی، توری مشبک
  • قرار دادن زیر نور آفتاب
  • جم کردن میوه بعد از چند روز

مواردی که نام برده شد مراحل خشک کردن میوه در فضای باز است که به صورت مختصر نام بردیم. یک نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که میوه خشک بافت چرمی دارد و تا حدی منعطف می باشد.

خشک کردن میوه

تهیه میوه خشک در دستگاه میوه خشک کن

دستگاه را تنظیم کنید

دستگاه میوه خشک کن را برای خشک کردن میوه به دمای 57 درجه سانتی گراد ببرید.

24 تا 48 ساعت زمان برای آماده شدن

بستگی به میوه دارد که 24 ساعت زمان برای خشک شدن نیاز دارد یا 48 ساعت ولی برای جلوگیری از خشک شدن بیش از حد میوه باید هر 6 یا 8 ساعت بعد از طی شدن 24 ساعت به میوه ها سری بزنیم.

جمع آوری میوه ها

بعد از اینکه میوه های خشک آماده شدن نیاز به جمع کردن آن ها می رسد. میوه های خشک نسبتا سفت هستند چون رطوبت ان ها گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *