مقالات

اهمیت استفاده پسته در روز و مصرف روزانه آن چیست

مصرف روزانه از پسته فواید سلامتی زیادی دارد، استفاده پسته در روز در مقایسه با سایر آجیل ها، نسبتاً کم کالری هست و هر پسته فقط 3 کالری دارد و پسته حاوی فیبر محلول و نامحلول است.

استفاده پسته در روز

فیبر غیر محلول در جلوگیری از یبوست کمک می کند در حالی که فیبر محلول به تنظیم قند خون و به کاهش سطح کلسترول کمک می کند.
بدن انسان پروتئین را به اسیدهای آمینه تجزیه می کند، که برای تشکیل و ترمیم سلول ها بسیار مهم هستند. بدن ما به طور طبیعی اسیدهای آمینه دیگری تولید می کند، اما اسیدهای آمینه ضروری را که باید مصرف کنیم و آنها تولید نمی شود. پسته حاوی مقدار کمی از تمام اسیدهای آمینه ضروری است.
یکی از دلایل عمده مرگ در جهان بیماری های قلبی است. وقتی کسی کلمه چربی را می شنود ممکن است فکر کند این چیزی است که باید از آن دوری کرد. به خاطر داشته باشید که انواع زیادی چربی وجود دارد و بدن ما برای زنده ماندن به چربی احتیاج دارد.
مصرف روزانه پسته ، چربیهای اشباع نشده ، کلسترول تام و کلسترول LDL را کاهش می دهند و در عین حال سطح کلسترول مفید HDL را با کاهش خطرات بیماری قلبی حفظ می کنند.
حداکثر 20 درصد کالری روزانه می تواند از چربی اشباع نشده حاصل شود.
این نکته را بدانید که چربی های اشباع نشده در روغن های آجیل و خشکبار یافت می شوند ، و باید 10٪ یا کمتر از کالری روزانه را تشکیل دهند و مصرف روزانه پسته می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد.

ورزش و رژیم غذایی با خوردن و مصرف روزانه پسته

راه دیگر برای پیشگیری از بیماری هایی مانند بیماری های قلبی، ورزش یا فعالیت بدنی است. وقتی صحبت از فعالیت بدنی می شود ، بعضی از موارد ممکن است پیچیده تر شوند. من به شما نمی گویم که شما باید بیرون بروید و یک مایل را اجرا کنید. ورزش می تواند: فقط با پیاده روی در اطراف محوطه و یا پارکینگ خانه شما باشد.
برای اینکه انگیزه خود را در ورزش حفظ کنید باید یک شریک را برای ورزش با خود انتخاب کنید.
عموما پزشکان تغذیه توصیه می کنند که برنامه غذایی مناسب داشته باشید.
پسته یک میان وعده غذایی مغذی است و منبع مفید ویتامین ها و مواد معدنی ضروری از جمله (ویتامین A – ویتامین B – ویتامین E – آهن – منزیم – پتاسیم و…) هست.

  • ویتامین A برای سلامتی چشم ضروری است و به مواردی مانند دیدن در تاریکی و همچنین تحریک رشد همه سلول ها و بافت های بدن کمک می کند.
  • ویتامین B-1 (تیامین) به کلیه سلولهای بدن کمک می کند تا انرژی حاصل از کربوهیدرات ها را تولید کنند.
  • ویتامین B-6 به بدن کمک می کند پروتئین هایی را که برای ساخت سلول های بدن استفاده می شود ، تولید کند. B-6 همچنین به تولید مواد شیمیایی مهم بدن مانند انسولین انسولین و آنتی بادی ها برای مبارزه با عفونت ها کمک می کند.
  • کلسیم دندان ها و استخوان های قوی ایجاد می کند ، به منقبض شدن عضلات (از جمله قلب) کمک می کند و به عملکرد طبیعی عصب کمک می کند.
  • مس به همه سلولها برای تولید انرژی کمک می کند و به ساخت هموگلوبین که حامل اکسیژن در خون است کمک می کند.
  • ویتامین E ویتامین E باعث تقویت سلول ها و بافت های سالم می شود و به عنوان یک آنتی اکسیدان ممکن است در جلوگیری از بیماری های قلبی و سرطان نقش داشته باشد.
  • فولات برای تشکیل سلول و تجدید سلول ضروری است. فولات نقش مهمی در جلوگیری از نقص هنگام تولد دارد و ممکن است در کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی نقش داشته باشد.
  • آهن برای انتقال اکسیژن به سلول ها برای بدن بسیار مهم است. این یک بخش اساسی هموگلوبین در گلبولهای قرمز است.
  • منیزیم جزء استخوانهای سالم و بخش مهمی از بیش از 30 آنزیم است که بسیاری از عملکردهای بدن مانند انقباضات عضلات را تنظیم می کند.
  • منگنز در تشکیل بافت همبند ، استخوانها و عوامل لخته شدن خون کمک می کند و در متابولیسم چربی و کربوهیدرات ها ، جذب کلسیم ، تنظیم قند خون و عملکرد مناسب عصبی نقش دارد.
  • فسفر به تولید سلولهای جدید کمک می کند و همچنین برای کمک به بدن در استفاده موثر از کربوهیدرات ها ، پروتئین و چربی بسیار مهم است.

پتاسیم مایعات بدن و الکترولیتها را متعادل می کند. بسیار مهم برای انقباضات عضلانی و تحریکات عصبی ، پتاسیم در هنگام ورزش نیز استقامت را بهبود می بخشد.

  • سلنیوم در رشد سلول کمک می کند و مانند آنتی اکسیدان ویتامین E برای محافظت از سلول های بدن از آسیب هایی که می تواند منجر به بیماری های قلبی و سرطان شود ، عمل می کند.
  • روی برای رشد ضروری است. این کار باعث تولید مثل سلول و رشد بافت برای ترمیم و بهبود زخم ها می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *