مقالات

خواص و فواید مصرف آجیل و خشکبار چیست

فواید و خواص استفاده  آجیل و خشکبار ممکن است به بهبود سلامتی و جلوگیری از برخی از بیماری ها کمک شایانی را کند و عموما خشکبار و یا آجیل دارای ارزش و عناصر غذایی مفید و فراوانی است که علت استفاده از آن است.

خواص و فواید مصرف و استفاده آجیل و خشکبار

فواید مصرف و استفاده آجیل و خشکبار ممکن است به بهبود سلامتی و جلوگیری از برخی از بیماری ها کمک شایانی را کند و عموما آجیل یا خشکبار دارای ارزش و عناصر غذایی مفید و فراوانی است که ما در این مقاله برخی از فواید مصرف آجیل و خشکبار را به شما یادآور می شویم.

با مصرف خشکبار یا آجیل احتمال کاهش بیماری

استفاده آجیل و خشکبار مواد مغذی ضروری مانند فیبر و پتاسیم و آنتی اکسیدان را به بدن ما منتقل می کند. آجیل و خشکبار را می توان به عنوان میان وعده مصرف کرد و تأثیر مستقیمی بر عملکرد دستگاه گوارش دارد.
اگر به بیماری همچون بالا بودن کلسترول خون دچار هستید، باید بدانید که برخی از مطالعات علمی به روشنی نشان می دهد كه مصرف آجیل و یا خشکبار در زمینه یك رژیم غذایی سالم، کاهش کلسترول خون را ایجاد می کند. طبق گزارش انجمن بین المللی بهداشت، فشار خون بالا مهمترین عامل خطر بیماری های قلبی عروقی است و همینطور مصرف روزانه آجیل و خشکبار را توصیه می کند. به طور کلی مصرف و استفاده آجیل و خشکبار، چربی خون شامل مجموع کلسترول، کلسترول LDL و تری گلیسیرید را تنظیم کند.
یکی دیگر از خواص و فواید مصرف آجیل و خشکبار کاهش خطر ابتلا به دیابت هست. که عموما ترکیب چند آجیل (گردو ، بادام و فندق) را برای افرادی که دیابت را کنترل می کنند، مفید است.

با مصرف خشکبار و جیل مشکلات چاغی و لاغری را رفع کنید

آجیل و یا خشکبار نه تنها مزایای تغذیه ای دارد بلکه ممکن است به کنترل وزن بدن کمک کند. این امر به ویژه مهم است زیرا نرخ چاقی در کشورهای توسعه یافته افزایش می یابد.
در حالی که آجیل ها دارای انرژی بالایی هستند، مطالعات متعددی توسط پژوهشگران و محققین حوزه تغذیه و سلامت نشان می دهد که مصرف مکرر آجیل با شاخص توده بدنی بالاتر همراه نیست. برخی تحقیقات نشان داده اند که آجیل ها می توانند از خواص سیری بالایی برخوردار باشند. در حقیقت ، مصرف طولانی مدت آجیل باعث افزایش وزن همراه است.

خواص مواد معدنی و مغذی در 100 گرم آجیل و یا خشکبار:

پسته:

  • پروتئین: ۲۰٫۱۶ گرم
  • چربی: ۴۵٫۳۲ گرم
  • کربوهیدرات: ۲۷٫۱۷ گرم
  • فیبر: ۱۰٫۶۰ گرم
  • قند: ۷٫۶۶ گرم
  • کلسیم: ۱۰۵ میلی گرم
  • آهن: ۳٫۹۲ میلی گرم
  • منیزیم: ۱۲۱ میلی گرم
  • فسفر: ۴۹۰ میلی گرم

گردو:

  • پروتئین: ۱۵٫۲۳ گرم
  • چربی: ۶۵٫۲۱ گرم
  • کربوهیدرات: ۱۳٫۷۱ گرم
  • فیبر: ۶٫۷ گرم
  • قند: ۲٫۶۱ گرم
  • کلسیم: ۹۸ میلی گرم
  • آهن: ۲٫۹۱ میلی گرم
  • منیزیم: ۱۵۸ میلی گرم
  • فسفر: ۳۴۶ میلی گرم
  • پتاسیم: ۴۴۱ میلی گرم

فندق:

  • پروتئین: ۱۴٫۹۵ گرم
  • چربی: ۶۰٫۷۵ گرم
  • کربوهیدرات: ۱۶٫۷۰ گرم
  • فیبر: ۹٫۷ گرم
  • قند: ۴٫۳۴ گرم
  • کلسیم: ۱۱۴ میلی گرم
  • آهن: ۴٫۷۰ میلی گرم
  • منیزیم: ۱۶۳ میلی گرم
  • فسفر: ۲۹۰ میلی گرم
  • پتاسیم: ۶۸۰ میلی گرم

بادام زمینی:

  • پروتئین: ۲۵٫۸۰ گرم
  • چربی: ۴۹٫۲۴ گرم
  • کربوهیدرات: ۱۶٫۱۳ گرم
  • فیبر: ۸٫۵۰ گرم
  • قند: ۴٫۷۲ گرم
  • کلسیم: ۹۲ میلی گرم
  • آهن: ۴٫۵۸ میلی گرم
  • منیزیم: ۱۶۸ میلی گرم
  • فسفر: ۳۷۶ میلی گرم
  • پتاسیم: ۷۰۵ میلی گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *