مقالات

11 مورد از خواص و فواید تخمه کدو و خاصیت های موجود در تخمه کدو

تخمه کدو خواص و فواید زیادی دارد و دارای خاصیت های فراوانی است، امروز شما را با 11 خواص تخمه کدو و فواید و با خاصیت های موجود در آن شما را آشنا خواهیم کرد، در ادامه با همراه باشید تا در این مطلب بهتر با خواص تخمه کدو و فوایدی و خاصیت های که دارد را درک کنید.

تخمه کدو ممکن است کوچک باشد ، اما پر از مواد مغذی ارزشمند است، خوردن فقط مقدار کمی از آنها می تواند مقدار قابل توجهی چربی سالم ، منیزیم و روی برای شما فراهم کند. به همین دلیل، تخمه کدو با چندین فواید و یا خاصیت سلامتی و خواص فراوانی همراه بوده است. خاصیت های تخمه کدو شامل بهبود سلامت قلب ، سلامت پروستات و محافظت در برابر سرطان های خاص است. علاوه بر این ، این دانه ها می توانند به راحتی در رژیم غذایی شما گنجانده شوند.

11 مورد از خواص و فواید برتر تخمه کدو و خاصیت های آن برای سلامتی

1. پر از مواد مغذی ارزشمند از خاصیت برتر خوردن تخمه کدو است

دانه تخمه کدو همچنین به عنوان “pepita” شناخته می شود – اصطلاحی اسپانیایی مکزیکی. برخلاف دانه های سفید سفت که از یک تخمه کدو کنده کاری می شود ، بیشتر دانه های تخمه کدو خریداری شده در سوپرمارکت پوسته ندارند. این دانه های بدون پوسته سبز ، صاف و بیضی شکل هستند.
یک اونس (28 گرم) دانه تخمه کدو بدون پوسته تقریباً 151 کالری دارد که عمدتا از چربی و پروتئین است که از خواص تخمه کدو است.

علاوه بر این ، یک وعده 1 اونس (28 گرم) حاوی:

  • فیبر: 1.7 گرم
  • کربوهیدرات: 5 گرم
  • پروتئین: 7 گرم
  • چربی: 13 گرم (6 مورد آن امگا 6 است)
  • ویتامین K: 18٪ از RDI
  • فسفر: 33٪ از RDI
  • منگنز: 42٪ از RDI
  • منیزیم: 37٪ از RDI
  • آهن: 23٪ از RDI
  • روی: 14٪ از RDI
  • مس: 19٪ از RDI

آنها همچنین حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و مقدار مناسبی از اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه ، پتاسیم ، ویتامین B2 (ریبوفلاوین) و فولات هستند که می تواند از فواید و خاصیت های برتر تخمه کدو باشد.

خواص موجود در تخمه کدو کدامند

دانه تخمه کدو و روغن دانه همچنین بسیاری از مواد مغذی و ترکیبات گیاهی دیگر را که فواید سلامتی آنها اثبات شده است بسته بندی می کنند.

دانه تخمه کدو دارای خاصیت فراوان و سرشار از آنتی اکسیدان ، آهن ، روی ، منیزیم و بسیاری از مواد مغذی دیگر است. اونس (28 گرم) حدود 151 کالری دارد.

2. تخمه کدو دارای خواص آنتی اکسیدان است

تخمه کدو حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند کاروتنوئیدها و ویتامین E است. آنتی اکسیدان ها می توانند التهاب را کاهش دهند و از سلول های شما در برابر رادیکال های آزاد مضر محافظت کنند. به همین دلیل است که مصرف غذاهای غنی از آنتی اکسیدان می تواند به محافظت در برابر بسیاری از بیماری ها کمک کند.

تصور می شود که مقادیر بالای آنتی اکسیدان در تخمه تخمه کدو تا حدی مسئول تأثیرات مثبت آن بر سلامتی است.

در یک مطالعه ، روغن دانه تخمه کدو التهاب را در موش های صحرایی مبتلا به آرتروز بدون عوارض جانبی کاهش داد ، در حالی که حیواناتی که داروی ضد التهابی به آنها داده شده بود ، عوارض جانبی را تجربه کردند.

دانه تخمه کدو دارای فواید و خاصیت پر از آنتی اکسیدان است که ممکن است به محافظت در برابر بیماری و کاهش التهاب کمک کند.

آموزش و طریقه شور کردن و تفت دادن پسته با نمک
ادامه مطلب

3. مرتبط با کاهش خطر برخی از سرطان ها

رژیم های غذایی غنی از دانه تخمه کدو این خاصیت را دارد که با کاهش خطر ابتلا به سرطان معده ، پستان ، ریه ، پروستات و روده بزرگ مرتبط است. یک مطالعه مشاهده ای بزرگ نشان داد که خوردن آنها با کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان یائسه ارتباط دارد.

مطالعات دیگر نشان می دهد که خواص لیگنان موجود در دانه تخمه کدو ممکن است نقشی اساسی در پیشگیری و درمان سرطان پستان داشته باشد.

مطالعات بیشتر در لوله های آزمایش نشان داد که مکمل حاوی دانه تخمه کدو خواص دارد و می تواند رشد سلول های سرطانی پروستات را کند کند.

برخی شواهد نشان می دهد که دانه تخمه کدو می تواند به جلوگیری از انواع خاصی از سرطان کمک کند.

4. از فواید و خاصیت اصلی تخمه کدو سلامت پروستات و مثانه را بهبود می‌بخشد

فواید کلی که دانه تخمه کدو ممکن است به تسکین علائم هایپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) کمک کند ، وضعیتی که در آن غده پروستات بزرگ می شود و باعث مشکلات ادرار می شود. چندین مطالعه بر روی انسان نشان داد که خوردن این دانه ها علائم مرتبط با BPH را کاهش می دهد.

در یک مطالعه یک ساله روی بیش از 1400 مرد مبتلا به BPH ، مصرف دانه تخمه کدو علائم را کاهش داده و کیفیت زندگی را بهبود بخشیده است. تحقیقات بیشتر نشان می دهد که مصرف دانه تخمه کدو یا محصولات آنها به عنوان مکمل می تواند به درمان علائم مثانه بیش فعال کمک کند. یک مطالعه بر روی 45 زن و مرد با مثانه پرکار نشان داد که 10 گرم عصاره دانه تخمه کدو روزانه عملکرد ادرار را بهبود می بخشد دانه تخمه کدو این خاصیت را ایجاد کرده که ممکن است علائم بزرگ شدن خوش خیم پروستات و مثانه بیش فعال را کاهش دهد.

5. خواص اصلی تخمه کدو حاوی منیزیم بسیار است

دانه تخمه کدو دارای فواید فراوانی است و یکی از بهترین منابع طبیعی حاوی منیزیم است. منیزیم یک ماده معدنی است که اغلب در رژیم های غذایی بسیاری از جمعیت غربی وجود ندارد. در ایالات متحده ، حدود 79٪ از بزرگسالان مقدار توصیه شده روزانه در منیزیم را دارند.

منیزیم برای بیش از 600 واکنش شیمیایی در بدن شما مورد نیاز است. به عنوان مثال ، سطح کافی منیزیم برای موارد زیر مهم است:

  • کنترل فشار خون
  • کاهش خطر بیماری های قلبی
  • تشکیل و حفظ سلامت استخوان ها
  • تنظیم سطح قند خون

دانه تخمه کدو سرشار از منیزیم است که از خواص برتر آن است. سطح سالم منیزیم برای فشار خون ، سطح قند خون و همچنین سلامت قلب و استخوان مهم است.

فواید های اصلی تخمه کدو برای سلامتی

6. از فواید تخمه کدو سلامت قلب را بهبود می‌بخشد

دانه تخمه کدو منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها که خاصیت خوبی دارد ، منیزیم ، روی و اسیدهای چرب است همه اینها ممکن است به سلامت قلب شما کمک کنند. مطالعات حیوانی همچنین نشان داده است که روغن دانه تخمه کدو ممکن است فشار خون بالا و سطح کلسترول بالا را از بین ببرد و از عوامل مهم خطر بیماری های قلبی است.

یک مطالعه 12 هفته ای در 35 زن یائسه نشان داد که مکمل های روغن هسته تخمه کدو 7 درصد فشار خون دیاستولیک (تعداد پایین مطالعه) را کاهش می دهد و 16 درصد سطح کلسترول HDL “خوب” را افزایش می دهد.

خواص تخمه آفتابگردان و فواید آن چیست ؟ خاصیت های آن کدامند
ادامه مطلب

مطالعات دیگر نشان می دهد که توانایی تخمه کدو در افزایش تولید اکسید نیتریک در بدن شما می تواند از تأثیرات مثبت آن بر سلامت قلب باشد. اکسید نیتریک به گسترش رگ های خونی ، بهبود جریان خون و کاهش خطر رشد پلاک در عروق کمک می کند. مواد مغذی موجود در دانه تخمه کدو دارای خواص زیادی است و ممکن است با کاهش فشار خون و افزایش کلسترول خوب به سلامت قلب شما کمک کنند.

7. از خاصیت تخمه کدو می‌تواند سطح قند خون را کاهش دهد

مطالعات روی حیوانات نشان داده است که تخمه کدو، می توانند قند خون را کاهش دهند. این امر به ویژه برای افراد دیابتی که ممکن است برای کنترل سطح قند خون خود تلاش کنند بسیار مهم است. چندین مطالعه نشان داده است که مصرف مکمل آب تخمه کدو یا پودر دانه باعث کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به نوع 2 می شود.

مقدار بالای منیزیم دانه تخمه کدو ممکن است عامل تأثیر مثبت آن بر دیابت باشد.

یک مطالعه مشاهده ای بر روی بیش از 127000 نفر نشان داد که رژیم های غذایی غنی از منیزیم با 33٪ کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در مردان و 34٪ خطر کمتر در زنان ارتباط دارد.

برای تأیید این تأثیرات مفید دانه تخمه کدو بر سطح قند خون ، تحقیقات بیشتری لازم است.

دانه تخمه کدو ممکن است به کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند. با این حال ، تحقیقات بیشتری لازم است.

8. تخمه کدو سرشار از فیبر که از خواص مهم آن است

دانه های تخمه کدو دارای خاصیت است و منبع خوبی از خواص فیبرهای غذایی هستند دانه های پوسته پوسته 1.1 گرم فیبر را در یک وعده 1 اونس (28 گرم) فراهم می کنند. یک رژیم غذایی سرشار از فیبر می تواند سلامت هضم را بهبود بخشد.

علاوه بر این ، رژیم های غذایی با فیبر بالا با کاهش خطر بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 و چاقی همراه است.

از فواید تخمه کدو منبع خوبی از فیبر است. رژیم های غذایی سرشار از فیبر با بسیاری از مزایای سلامتی از جمله کاهش خطر بیماری های قلبی ، دیابت و چاقی همراه هستند.

خاصیت های موجود در تخمه کدو

9. از فواید برتر تخمه کدو کیفیت اسپرم را بهبود می‌بخشد

سطح پایین روی با کاهش کیفیت اسپرم و افزایش خطر ناباروری در مردان همراه است. از آنجا که دانه تخمه کدو منبع غنی روی است خاصیت و خواص فروانی برای این کار دارد ، ممکن است کیفیت اسپرم را بهبود بخشد. شواهد حاصل از یک مطالعه روی موش ها نشان می دهد که آنها همچنین می توانند از اسپرم انسان در برابر آسیب های ناشی از شیمی درمانی و بیماری های خودایمن محافظت کنند.

همچنین دانه تخمه کدو سرشار از آنتی اکسیدان و سایر مواد مغذی است که می تواند به سطح تستوسترون سالم کمک کرده و سلامت عمومی را بهبود بخشد. در مجموع ، همه این عوامل ممکن است برای سطوح باروری و عملکرد تولید مثل به ویژه در مردان مفید باشد، محتوای بالای دانه تخمه کدو که حاوی فواید و خاصیت روی است ممکن است به بهبود کیفیت اسپرم و باروری در مردان کمک کند.

10. یک از خاصیت های خوب تخمه کدوبه بهبود خواب کمک خواهد کرد

اگر در خواب مشکل دارید ، ممکن است بخواهید مقداری دانه تخمه کدو قبل از خواب بخوریدکه خاصیت این را دارد که به خواب شما کمک کند. آنها منبع طبیعی تریپتوفان ، یک آمینو اسید هستند که می توانند به تقویت خواب کمک کنند. تصور می شود که مصرف روزانه حدود 1 گرم تریپتوفان باعث بهبود خواب می شود. با این حال ، برای دستیابی به مقدار تریپتوفان ، باید حدود 7 اونس (200 گرم) دانه تخمه کدو بخورید.

اهمیت استفاده پسته در روز و مصرف روزانه آن چیست
ادامه مطلب

روی موجود در این دانه ها همچنین می تواند به تبدیل تریپتوفان به سروتونین کمک کند ، سپس به ملاتونین ، هورمونی تنظیم می شود که چرخه خواب شما را تنظیم می کند. علاوه بر این ، دانه تخمه کدو منبع عالی منیزیم است. سطح کافی منیزیم نیز با خواب بهتر ارتباط دارد.

برخی مطالعات کوچک نشان داده اند که مصرف مکمل منیزیم باعث بهبود کیفیت خواب و کل زمان خواب در افراد با سطح منیزیم پایین می شود.

دانه تخمه کدو منبع خوبی از تریپتوفان ، روی و منیزیم است و همه اینها به خواب خوب کمک می کند.

11. افزودن آسان به رژیم غذایی

اگر می خواهید فواید و خواص دانه تخمه کدو را تجربه کنید ، به راحتی می توانید آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید. در بسیاری از کشورها ، آنها یک میان وعده محبوب هستند که می توانند به صورت خام یا بو داده ، نمک یا بدون نمک خورده شوند. علاوه بر خوردن آنها به تنهایی ، می توانید آنها را به اسموتی ها ، ماست یونانی و میوه اضافه کنید.

می توانید آنها را با پاشیدن در سالاد ، سوپ یا غلات در وعده های غذایی قرار دهید. برخی از افراد از دانه تخمه کدو در پخت ، به عنوان ماده ای برای تهیه نان و کیک های شیرین یا شور استفاده می کنند.

با این حال ، مانند بسیاری از دانه ها و مغزها ، تخمه کدو خواص و حاوی اسید فیتیک هستند ، که می تواند آسیب های برخی مواد مغذی را که می خورید کاهش دهد.

11 مورد از خواص و فواید تخمه کدو و خاصیت های موجود در آن

اگر بطور مرتب دانه و آجیل می خورید ، ممکن است بخواهید آنها را خیس کرده یا جوانه بزنید تا محتوای اسید فیتیک آنها کاهش یابد. تفت دادن آنها نیز ممکن است کمک کند.

دانه های تخمه کدو را می توانید به راحتی به عنوان میان وعده یا ماده غذایی در وعده های غذایی یا پخت در رژیم غذایی خود بگنجانید.

خط پایان

دانه های تخمه کدو بسیار پر خاصیت و دارای خواص و فواید زیادی هستند و دارای آنتی اکسیدان های قوی می‌باشند. خوردن آنها می تواند به رفع کمبودهای رژیم غذایی کمک کند و ممکن است در برابر مشکلات مختلف سلامتی محافظت کند، در حقیقت ، اثبات شده است که دانه تخمه کدو سلامت قلب ، سطح قند خون ، قدرت باروری و کیفیت خواب را بهبود می بخشد. حتی ممکن است از انواع خاصی از سرطان محافظت کنند.

علاوه بر این ، محتوای غنی مواد مغذی تخمه کدو درای فواید و خاصیت هستند که ممکن است سایر مزایای سلامتی مانند بهبود انرژی ، خلق و خو و عملکرد ایمنی بدن را فراهم کند. بهتر از همه ، آنها می توانند به راحتی به رژیم غذایی شما اضافه شوند ، به شما این امکان را می دهد که از بسیاری از تأثیرات مثبت آنها استفاده کنید.

دوستان عزیز می‌توانند برای مشاهده محصولات و خرید تخمه کدو از فروشگاه آجیل و خشکبار آجیل یاب دیدن فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *